بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 12 دی 1398 در ساعت 11 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پزشکان در یک مطالعه تازه بار دیگر تاکید کردند که مصرف داروهای آنتی بیوتیک در دوران نوزادی ممکن است با افزایش خطر بروز آلرژی‌ها همراه باشد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تجویز داروهای آنتی بیوتیک برای نوزادان ممکن است خطر ابتلا به آلرژی را در آنان افزایش دهد.

پزشکان آمریکایی اطلاعات مربوط به ۷۹۸ هزار و ۴۲۶ کودک را که در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ جمع‌آوری شده بود مورد بازبینی قرار دادند. آنها همچنین تجویز داروهای آنتی بیوتیک در دوران نوزادی و خطر ابتلا به آلرژی را در دوران کودکیِ این نوزادان مورد بررسی قرار دادند. حدود ۱۷ درصد از آنان یک یا چند دوره مصرف آنتی بیوتیک داشته‌اند.

متخصصان آمریکایی پنج نوع آنتی بیوتیک پنی‌سیلین، پنی سیلین با مهار کننده بتا-لاکتاماز، سفالوسپورین، سولفونامید و ماکرولید مورد بررسی قرار دادند.

به گفته آنها مصرف داروهای آنتی بیوتیک با افزایش چشمگیر خطر آنافیلاکسی (واکنش آلرژی حاد)، آسم، حساسیت‌های غذایی، آلرژی و التهاب پوستی مرتبط است. مصرف داروی پنی‌سیلین، ماکرولید و سفالوسپورین به ترتیب با افزایش ۳۰، ۲۸ و ۱۹ درصدی خطر بروز حساسیت و آلرژی در نوزادان همراه است.